בתעשיית המשקפיים חיבור זרוע המשקפיים למסגרת נעשה באמצעות שני חלקים שמרכיבים ביחד חיבור המאפשר פתיחה וקיפול של הזרוע.

לצורך חיבור שני החלקים נדרש ציר, וברוב המקרים הציר הוא בורג המוברג דרך הזרוע לתוך המסגרת של המשקפים.

על אף שמדובר לכאורה בפריט פשוט ולא מסובך, ישנם עשרות סוגים של ברגים הנבדלים בניהם באורך, בעובי,  בסוג ההברגה, באורך ההברגה וצורת ראש הבורג.

כמו כן בעולם הברגים למשקפים מקובלים שני סוגי ראשים הקובעים את סוג המברג המבריג אותם: ראש “פיליפס” (Phillips head) וראש “שטוח” (Slotted head).

תמונות

ישנם סוגי ראש נוספים, אך הם הרבה פחות נפוצים:

  • ראש פוזידרייב (Pozidrive) – מזכיר את הפיליפס כך עם חריצים נוספים.
  • ראש טורקס (Torx) – החריצים שבו דומים לציור של כוכב.
  • ראש משושה (Hex) – חור בצורת משושה.
  • ראש ביטחון (Security) – מונע פתיחה של הבורג ללא מברג.

ארבעת סוגי הברגים הנ”ל מופיעים לעיתים נדירות בתעשיית המשקפיים, ורק במקרים שמדובר במשקפיים מיוחדות או יקרות במיוחד.

לכל סוג של ראש יש את המברג הייעודי המתאים לו. שימוש במברג שאינו מתאים עלול לגרום נזק לבורג ואף להגיע למצב שלא ניתן יהיה להשתמש בו, גם עם המברג המתאים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *